lördag 23 november 2013

Sista dagarna

Koh Lanta gör sitt bästa för att det inte ska bli så jobbigt att åka hem. Det regnar för fjärde dagen nu. Vår sista dag här.


En dag var Daniel och Lovis på elefanttrekking vilket Lovis tyckte var skoj. Elefanten hette Pepsi och Lovis fick testa att styra. 

Jag och Malte gick istället och åt Devils food chocolate cake som var himmelskt god men jag blev lite illamående av allt det goda. 


I går valde jag och Malte istället att dricka en smoothie på yogaställets detoxbar medan Daniel var på thaimassage och Lovis var sista dagen på förskolan. 



Jag var med på "skolavslutningen" vilket var väldigt fint. Lovis fick sitta i mitten medan fröken sa fina ord om Lovis och gav henne ett häfte med bilder hon ritat och foton med berättelser om vad de gjort. Hon fick också ett Sanuk-halsband. Vi har otroligt bra intryck av Sanuk svenska skolan och ni ska inte bli förvånade om vi återkommer hit och till skolan. Planer har redan börjat ta form. 


I går kväll hängde vi några timmar hos Indianen på baren The Indian. 


Han heter Pas men alla kallar honom bara indianen. Han har inte det minsta indianpåbrå enligt sig själv men strandens mysigaste bar. När det inte regnar på fredagar har han eldshow. 










1 kommentar:

Lottis sa...

Vilken tur att vi inte åkte nu utan väntar till januari, förhoppningsvis mindre regn. Tack för alla tips, elefantturen har jag läst om lika så eld-showen. Verkar fantastiskt!