söndag 1 december 2013

Adventskalender

Den här kalendern har jag planerat sen förra julen men då, med nyfödd, orkade jag inte fixa. 

I år fick jag hjälp av min fina vän Ida ( vars blogg många fler borde läsa http://singingsimpler.wordpress.com/ )


I en del av bokhyllan i barnens rum ligger nu en hög med paket men det är inte vilken paketkalender som helst. Nästan inget är nyköpt utan istället har jag slagit in julböckerna, julfilmerna, några speciella julpynt som passar bra i barnrummet. Det jag köpt är klistermärken med tomtar att pyssla med, ett paket glitter ( för vilken 4-åring gillar inte det?) och tomtebloss som vi hela familjen kan ta med ut en kväll. 

Första paketet innehöll julstjärnan till fönstret. 


I morse kollade vi på tevejulkalendern. Vi vuxna är helpepp medan dottern inte fattade något av den slocknade stjärnan. 

Vi har bakat supergoda lussebullar i dag. Vi hade med flit i dubbelt så mycket saffran och råkade dubbla smörmängden. Med mandelmassa, smör och russin i bullarna också blev de helt fantastiska!



5 kommentarer:

Sofia sa...

Bra idé med paketkalendern och välkommen hem! :-)

Tyg och otyg sa...

Bra idé att slå in befintliga saker och "aktiviteter". Jag tycker det känns helt galet med alla paketkalendrar som man ser överallt på bloggar och Instagram. Alltså, jag förstår att det är både roligt att fixa och uppskattat, men vilken unge behöver 24 små pryttlar till liksom...?

Slow-Eva sa...

Nä, 24 små skitgrejer tror jag inte på. Som om vi inte har nog av småsaker att kliva på ;)
Skulle vara pysselmaterial då.

Anonym sa...

Tack för länken! Jag längtar redan tillbaka... När får jag komma nästa gång? :) /Ida

Slow-Eva sa...

Du är alltid välkommen. När som helst!