tisdag 10 december 2013

På rätt (löp-)spår

Under våren och sommaren kom jag i gång med löpningen ordentligt och vi var fem mammor som sprang Blodomloppet i augusti. ( Vi är ju mer än bara mammor så klart men vi har lärt känna varandra tack vare att vi har jämngamla barn)

Det gick så bra för oss allihop! Jag sprang de tio kilometrarna på 53:28, två kom i mål några sekunder före mig och två ett par minuter efter. 


Så vi fem småbarnsföräldrar tänker - Det här gick ju så bra att vi behöver en utmaning. 

Man har ju som två val: Springa fortare eller längre. 

Eftersom vi alla snart också är heltidsarbetande småbarnsföräldrar valde vi att satsa på att springa snabbare... iNTE. Vi valde läääängre. Och vi är nu anmälda till Göteborgsvarvet som är en halvmara dvs 2,1 mil. 

Vi kommer trycka in oss i en bil och två hotellrum och gör en riktigt skoj helg av det. 

Så var det det här med träningen... En halvmara springer man inte bara utan vidare sådär. Jag kom av mig med löpningen under resan och ute ser det ut så här:


Men det är ju bara att snöra på sig skorna och börja. Jag är snart igång igen. 




2 kommentarer:

lopplisa sa...

Heja! Om du bara kunde smitta av dej på mej! :) Välkommen hem förresten!

Slow-Eva sa...

Tack :)
Jag önskar jag kunde smitta dig lite och själv slippa bli förkyld!