lördag 21 december 2013

Sådär dan före dan före.... Och vi ska nog köpa sommarstuga

Ja, ibland vet man inte hur saker blir. 

Vi förbereder jul på olika sätt men faktiskt mer med mys än stress. Vi orkar inte annat. I dag gjorde vi tre janssonsfrestelse istället för bara en som vi skulle ha till middag. En till dagen före julafton då vi firar med  vännerna Mia och Thomas, och en till julafton hos min syster. En liten laktosfri till systersonen också. Inte mycket jobbigare än att göra en middag. 

Lite godis har vi gjort och vi ska göra lite mer i morgon. Men i år blir det "less is more". I dag skulle vi julpyssla med grannbarnen men de övergav pysselbordet för lek efter 5 minuter men vad gör väl det?

7 grader plus. Gräset är grönt. Så vi ringde mäklaren om en sommarstuga vi sett på nätet. Vi var där i dag och kollade. 

På måndag morgon knackar vi på bankens dörr. Den julklapp vi önskar oss i år är ett lån. 


Jag och dottern har i alla fall gjort ett vimpelspel till lampan idag. Jag har klippt och hon har dekorerat. Men inte orkade jag stryka duken eller byta gardiner. 

Jag läser Madicken för dottern om kvällarna och önskar att jag hade Alva att hjälpa mig. Du skulle golvet vara såpat och gardinerna nystärkta. 

Men Madicken säger också - Mamma du lovar väl att inte vara trött på julafton?

Och den här mamman svarar. - Nejdå, bara ni barn sover ok, så har jag sparat min energi till att leka ( istället för att städa).

3 kommentarer:

Raym sa...

Åh vad spännande med sommarstuga!! Håller tummarna jättehårt för att den skall bli er! Ligger den här i krokarna?

Slow-Eva sa...

Den ligger utanför Örsundsbro mot Järlåsa. Väldigt bra läge 30 min bort. Får vi lån blir den nog vår :)

Sofia sa...

Håller med angående julstressen, jag får jobba hårt på den biten för jag vill så mycket. Gud så spännande med landställe, att köpa stugan är det bästa köp vi gjort!