torsdag 5 december 2013

Vardagen

Då de flesta börjar sänka farten och förbereda jul har jag börjat jobba igen efter att ha varit 14 månader föräldraledig. Nu ska jag skapa vanlig vardag, sätta mig in i jobbet igen och ordna nya rutiner. 

Hittills är det bästa att komma hem


Det är också skönt att få gå på toa själv och dricka kaffe som fortfarande är varmt. Men det bästa är att få sakna familjen och sen komma hem!

Jag kommer nog in i det snart men det är inte helt odelat vad jag känner inför det här med att jobba...

Åka buss


Sitta vid datorn


Jag har tagit med mig smoothie att dricka på förmiddagen = ny bra rutin. 

Att mest sitta är jag verkligen inte van vid. Det kryper i kroppen och jag får ofta lust att stå lite på huvud. Jag får nog ta och fixa en vägg att stå på händer mot på mitt rum ;) 

2 kommentarer:

Maria sa...

Eller gör man som jag. Står vid datorn när jag jobbar där. Höj- och sänkbara skrivbord är nog bland det bästa som uppfunnits.

Petra / Popetotrora sa...

Ja, visst är det skumt att böra jobba igen efter ledigheten. Men man kommer snabbt in i det. Min första vecka efter 15 månaders ledigt var jag såååå trött varje kväll men sen vecka två kändes det som man knappt varit borta. :)